Έπος και έπαρση είναι οι καταλληλότερες λέξεις για να περιγράψει κανείς την εμφάνιση των 30STM στην Αθήνα. Όπως και όλο το τελευταίο άλμπουμ (This is war) έτσι και η συναυλία τους είχε υπερφιλόδοξες προθέσεις. Οι 30STM έκαναν ότι καλύτερο για να συναρπάσουν το κοινό (;) τους στην Ελλάδα. Ποιο είναι αυτό το κοινό; Κυρίως ανήλικοι έφηβοι, πιτσιρικάδες.

30 Seconds to Mars ίσον Jared Leto.

Όπως θα περίμενε κανείς από έναν ηθοποιό όπως ο Jared Leto, με αρκετούς edgy ρόλους στο ενεργητικό του (Fight Club, Thin Red Line, Requiem for a Dream), η εμφάνισή του ήταν τόσο θεατρική όσο και επικοινωνιακή.

Εμφανίστηκε με μαλλιά κολλημένα προς τα πίσω, μαύρο παντελόνι, λευκό t-shirt με το σύμβολο triad σε μπλε, τα γνωστά παπούτσια Creative Recreation, μαύρη μπέρτα-πόντσο α λα Zorro και μαύρα γυαλιά του “Εξολοθρευτή”. Όσο γελοία και να ακούγεται αυτή η εμφάνιση, είναι τόσο έντονη η γοητεία του που ακόμη και οι πιο δυνατοί άρρενες της φυλής, τα «alpha males», θα μαγνητίζονταν από αυτή.

Όλο το show και η σκηνή ήταν στημένα γύρω από αυτόν. Ο Shannon Leto (αδελφός του Jared) τοποθετήθηκε μπροστά δεξιά και κάπως υπερυψωμένα (ασυνήθιστη χωροθέτηση drums), ενώ ο Tomo Miličević περιορίστηκε στα αριστερό μέρος της σκηνής αφήνοντας χώρο στον υπερενεργητικό Jared να εκφραστεί.

Φυσικά η σκηνή δεν τον «χωρούσε» και ο ίδιος συχνά πήγαινε κοντά στο κοινό ενώ σε δύο τραγούδια κάλεσε μεγάλο αριθμό οπαδών να ανέβουν στη σκηνή. Πραγματικά είχε άγχος να επικοινωνήσει με κάθε θεατή στο κοινό, το οποίο σε συνδυασμό με την εκρηκτική του ενέργεια προκαλούσε τον ενθουσιασμό.

Κι αυτό ήταν απαραίτητο γιατί δεν είχαν και την καλύτερη απόδοση σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας η οποία δυστυχώς επικεντρώθηκε στο τελευταίο τους άλμπουμ, το This is war. Ουσιαστικά έπαιξαν copy-paste το ίδιο σετ τραγουδιών που παίζουν παντού στα πλαίσια της περιοδείας τους.

Ξεχώρισαν τα Search and destroy, This is war, Vox Populi, και το Hurricane σε acoustic version (όχι τόσο καλό όσο το κανονικό) ενώ από τα παλιά έπαιξαν μόνο 3 τραγούδια: Attack, A beautiful lie & The kill που ήταν και τα καλύτερα για μένα.

Να πούμε εδώ ότι η επιρροή του παραγωγού Flood, γνωστού για τη δουλειά του με τους U2, Depeche Mode & Nine Inch Nails στο τελευταίο άλμπουμ των 30STM, του έδωσε χαρακτήρα epic anthem ο οποίος σαρωτικά παρασύρει τα πιτσιρίκια όπως έκανε άλλωστε και ο Bono των U2.

Με αυτό το marketing από πίσω τους λοιπόν, και σε περίοδο full crisis, «κυρήσσουν» πόλεμο και ζητούν υπό τους ήχους ψαλμών Θιβετιανών μοναχών, οπαδούς για να τους ακολουθήσουν στην πορεία αυτή. Μεγαλομανία από τους U2, dark insights από Nine Inch Nails & Depeche Mode και screamo χροιά στο τραγούδι χαρακτηρίζουν πλέον τους 30STM.

Ο Jared Leto πλασάρεται ως ο απόλυτος frontman με god-like status, ενωτικός και σωτήρας. Ο Shannon μια χαρά στα ντραμς, ο δε Tomo, sorry, δεν φτάνει τον Edge, αν αυτός ήταν ο σκοπός του.

Το κοινό υπακούει στις προσταγές του Leto να ουρλιάξει, να χοροπηδήσει και να ανέβει στη σκηνή. Στο epic φινάλε με το “Kings and Queens”, περίπου  20 fans προσκαλούνται από τον Leto να ανέβουν στη σκηνή υπό τους ήχους Pantera & Metallica αγχώνοντας τους υπεύθυνους  ασφαλείας. Οπότε έχουμε: background το video clip του Kings & Queens, μπροστά οι fans να περνούν αξέχαστες στιγμές και ακόμη πιο μπροστά ο Leto ασταμάτητος.

Υπέροχη χάρτινη βροχή-έκπληξη δίνει πανηγυρικό χαρακτήρα στο τέλος ανεβάζοντας κατακόρυφα την συνολική εντύπωση.

Υπερπροσπάθεια θα μου πεις, μερικά καλά τραγούδια παραπάνω από τα παλιά θα έφθαναν. Για να δούμε τι θα φέρει το μέλλον. Θα είναι ο Leto ο νέος Bono;

Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το: